lördag 13 februari 2021

Birdy namnam

 Under år 2020 fick jag möjlighet att göra mer med fotograferandet än tidigare, dels för jag pensionerade mig och dels att jag inskaffade ett Sigma 150 - 600 mm:s objektiv. Helt plötsligt kom fåglarna mycket närmre än tidigare.

Här nedan kommer några av dom bilder jag gillade mest på just fåglar, och just tagna under 2020. 


En kaja spanar in en ny bohåla

Knölsvan

Fasan

Tärnan precis innan den bryter vattenlinjen

Tärna

Familjen svan

Gåsen har koll på mig.

Knölsvan

Knölsvanen visar upp sig.

Kråkan måste hittat en riktig godbit nere i Husie mosse.

Gråhakedoppingar

Gråhakedopping kämpar med maten.

Skatan är väldigt vacker, eller hur?

Ingen speciell bild, men kolla in kungsfiskaren som flyger förbi.

Nu drar jag säger vråken

Vem hinner först?

Så kan man väl äta tycker blåmesen.

Ja det är några av alla fågelbilder som tagits under 2020. Min egen favorit blir nog den med tärnan som precis ska bryta vattenlinjen i jakt på mat.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...