måndag 1 februari 2021

Bildbevis!

 Under en längre tid har jag försökt få en bra bild på Kungsfiskaren. Jag har ofta sett den utan att kunna fånga den på ett bra sätt. Oftast har någon gren varit mellan mig och fågeln så skärpan har varit på helt fel ställe i bilden. Några bilder blev det trots allt just idag på denna unika fågel i svensk natur. Inte många slår den i färgprakt.





Trots att jag använde ett Sigma 150-600 mm (inte helt optimalt objektiv vid 600-läget) så blir fågeln till en prick i bilden, men den syns trots allt väldigt bra. Dessutom hade jag en stor tur då kungsfiskaren satte sig på en gren bara två meter från mig, ok, i bara några få sekunder men ändå. Jag bara njöt av denna bonus som det blev.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...