lördag 13 mars 2021

En gång i Norge!

 När jag tänker tillbaka på 70-talet påminns jag av några resor uppåt landet, och in i både Norge och Finland. Bilderna idag är framför allt från kusten i Norge. Minns att vid några tillfällen kom jag fram till en fjord där man såg vägen på andra sidan. Det tog en evinnerlig tid att komma dithän då broar och tunnlar inte var så vanliga då. För att komma dit fick vi köra kanske 5 mil inåt landet, och lika långt ut för att nå fram.

Men vilket landskap det var, eller rättare sagt är. Bilderna är inscannade från diabilder, och har fått sig sina törner under årens lopp, och inte helt lätta att redigera.







Den översta bilderna är från Narvik och ett stort fartyg för malm. Sett uppifrån ett fin utsiktsplats i staden.

Andra bilden från Honningsvåg ute på ön där Nordkapp ligger.

/ Lars


Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...