torsdag 11 mars 2021

Botanisera bland snart 50-åriga bilder.

 När fotoentusiasten inom en tryter får man ta till andra verktyg än kameran. Nu har jag den turen att ha scannat in bilder från början av 1970 och framåt. Många har ju trots allt blivit riktigt bra, och kanske då speciellt de med människor på.







De här sex första bilderna är hämtade från Sjöbo hästmarknad 1979. Varför jag kommer ihåg just detta årtal är för att jag arbetade på Västervången i Eslöv och åkte ner tidigt innan det var dags att jobba klockan 0700. Åkte med en herre vid namn Ingvar Svensson.









Scoutverksamheten inom SMU var jag inne i från mitten av 1960-talet och cirka tio år framåt. Många bilder blev tagna på olika läger mm.


Jag avslutar med en färgbild, scannat från en DIA-bild. Här var bilden tagen uppe vid Vidsel i Lappland sommaren 1974, bara några månader innan muck. Gott om tid till att fördriva tiden fanns, och då bland annat fiske i någon av de små sjöarna/gölarna med framför allt sik i.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...