tisdag 20 juli 2021

Ett sjukhus i förvandling.

 I mer än tjugo år fick jag min inkomst från sjukhuset i Malmö. Redan 1990 började jag i köket som låg mittemot parkeringshuset, och som numera är transports lokaler för inkommande gods mm. Där var jag fram till 1993 och återkom inte till sjukhuset förren i maj 1999 och var där fram till pensioneringen den siste december 2019.

De senaste åren har området förändrats rejält, med några nya byggnader som redan tagits i bruk, och andra som ska stå färdiga om cirka två år. Här lite av fotografier av dagsfärsk natur, med kranar som syns långt ut över nejden.

Även en del äldre byggnader har fått plats i inlägget.



















Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...