måndag 17 januari 2022

I svart och i vitt!

 Hm, sitter här och funderar på när jag egentligen började göra denna typ av konst. Intresset började runt 1980 när jag för första gången såg Victor Vasarely´s konst på Malmö konsthall. Jag blev totalt tagen av konsten jag då såg.

Min egen konst kom till för jag tyckte det var dyrt att inköpa något till väggarna där hemma. Och så jobbade jag bara deltid de första åren in i 80-talet uppe i Helsingborg. 

De verk du ser här är helt och hållet datorkonst, och är du riktigt uppmärksam ser du att de två nedersta är identiska, förutom att den nedersta är inverterad.




Förutom enbart svartvita så testade jag att fixa några i fär med. Här kan de se dom nedanför texten.




/ Lars


Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...