söndag 8 maj 2022

Juliet letters.

 Lördagen den 7:e maj 2022 framfördes Elvis Costellos och The Brodsky Quartets stycke Juliet letters i Husie kyrka av Emil Fredberg och Friiskvarteten. Ett mycket väl genomfört arrangemang som uppskattades av publiken. Många visste nog inte vad som skulle komma, men det gjorde jag. En CD med Elvis Costello och The Brodsky Quartet finns hemma hos mig sedan några år tillbaka.

Första gången jag hörde stycket var på MTV för bra längesedan nu. Det var en av två gånger jag riktigt fastnat vid tv-programmet, ja, riktigt fastklistrad var jag. Andra tillfället var i mitten av 1970-talet när där var en konsert på TV med mitt favoritband Tangerine Dream där de framförde konserten i Coventry Cathedral 1975. Äå var jag fastsatt vid TV:n

















Förutom Emil Fredberg så bestod Friiskvartetten av Clara Bjerhag på violin, Lovisa Kowalczyk på violin, Jonathan Åkesson på viola samt Johanna Hydén Lander på cello.Suverän sång och musik!

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...