måndag 7 november 2011

Min utrustning i väskan ...

Tror jag har skrivit någonstans vad jag använder för prylar när jag fotograferar.
Här kommer några bilder på grejerna i alla fall. 


KAMERAHUSET: Canon 60D



Valde detta hus på grund av en enda sak, utvikbara fönstret baktill.

NORMALZOOM: Tamron 17-50 mm/2.8


Ett riktigt bra objektiv ...

TELEZOOM: Tamron 70-300 mm


Också ett bra objektiv...

VIDVINKELZOOM: Sigma 8-16 mm


Så här långt mitt favoritobjektiv.
Senare kommer troligen ett macroobjektiv att hamna i väskan också, men det får dröja ett tag.

Kamerahuset har en förlängningsfaktor på 1,6. Så gångra objektivens siffror med 1,6 och du får den verkliga längden på gluggen ...

/ Lars 







Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...