fredag 23 mars 2018

The Bridge!

Öresundsbron är ju väldokumenterad vid det här laget. Även av mig. Jag har under årens lopp tagit bilder på den från diverse olika platser utmed skånska kusten. Idag fick jag med den från Strandhem strax söder om Bunkeflostrand, och precis norr om Klagshamns udde. Finnlines båt från Malmö till Travemünde seglade både mot Malmö, och därifrån på mina bilder. Eftersom jag använde mig av Canons telezoom 70-200 mm med en kroppfaktor på 1,6 så blir längsta brännvidden 320 mm. Byggnader i Köpenhamn syns ganska tydligt på flera av bilderna. Som du också ser är gråskalan lite olika i bilderna, beroende på att jag testade mig fram lite vid datorn.







Bunkeflo strandängar är ett naturreservat som visar hur den skånska kusten en gång såg ut, med alla dessa fåglar som stannar upp och vilar.
För ett antal år sedan byggdes en vindkraftspark ute i Öresund som många klagade på, men nu står den där.
Några bilder på den finns här nedan.



Jag tror det byggdes 48 kraftverk som uppenbarligen står 5 i rad.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...