fredag 13 april 2018

Grodor, grodor och grodor!

På en stig intill Mariastaden i norra Helsingborg vandrade jag denna dag med kameran. Plötsligt rör det sig nere i höger ögonvrå, och jag hajade till. På marken fanns en klump som rörde sig och jag blev verkligen fundersam. Efter någon sekunds betraktelse såg jag att det var en grupp på fem till sex stycken grodor, möjligen paddor, som klängde på varandra.





Jag uppmärksammade en kvinna med hund om vad som fanns på marken, men hon blev inte speciellt imponerad av skådespelet. Däremot föreslog hon att jag skulle ta mig dit i skymningen då tusentals grodor/paddor tog sig över vägen från skogspartiet mer mot dammen intill bostadsrättsföreningen EOS.
En dag får det väl bli så.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...