måndag 23 april 2018

Från Möllehässle till Mölle!

En stilla promenad längs ett bitvis stenigt stråk i naturen. Från busshållplatsen intill Möllehässle gick Lalle och jag ner på grusvägen som tar oss till ett naturreservat med mängder av sten. Platsen har fått namnet Möllehässle fälad, tidigare Mölle fälad. Mer om denna fina plats kan du läsa om på LÄNSSTYRELSENS HEMSIDA.









Promenaden tog några timmar i anspråk eftersom både Lalle och jag jagade motiv. Sträckan kan kanske varit runt 2 o ½ km lång.
Du kan se ungefär hur vi gick på kartan som kommer nedanför här.


Vi startade vid 1 och avslutade vid 2:an. Jag hoppas bilderna kan inspirera även dig att besöka platsen. Vill man ta en lite längre sträcka stannar bussen vid Krapperups slott eller innan vid Lerhamnsvägen. Då blir sträckan omkring 4 km istället.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...