fredag 13 juli 2018

Bilder jag tycker om.

En morgon gick jag ut extra tidigt, för ljuset var fantastiskt. Gick en runda som jag gjort säker tusen gånger under årens lopp. Tog grusvägen upp och vidare ut mot den breda träbron som går över Risebergabäcken. Bron är säkert en relik sedan militären hade övningar på området. Jag gjorde lumpen på just dessa platser i mitten av 1970-talet, på LV4 (Luftvärnet). Som sagt, över bron och till höger. På denna sträcka har många bilder tagits av mig i alla typer av väder. Några av de finaste dimbilder är tagna här.
Nåväl, vidare och i höjd med lerduveskjutbanan kommer två harar springande mot mig och viker av in mot skjutbanan. Hm, tänkte jag, det var något märkligt med det hela. Gick i alla fall vidare ett hundratal meter och skymtar denna räv ute i stycket. Första och enda gången jag sett räven här.



Ett spännande möte där vi var lika nyfikna på varandra.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...