söndag 15 juli 2018

Bilder jag tycker om.

Ibland måste man ha lite tur med på vägen. Ryktet hade gått att Broby sanatorie i norra Skåne var tomt och övergivet. Jag åkte dit en vinterdag och en vidöppen dörr bjöd in mig i detta pampiga hus. Kom in i entrén som varit huvudingången med receptionen till höger om ingången. Mycket i huset var borttaget, men en del fanns faktiskt kvar, bland annat köksutrustningen.


Vad var då turen jag hade? Bara en vecka efter jag besökt stället skulle mina vänner P-O och Matts ta sig dit för egna besök, men stoppades av att de börjat med att renovera stället. Det skulle omvandlas från att varit en form av sjukhus för lungsjuka till att härbergera flyktingar som kommit till Sverige..

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...