onsdag 4 juli 2018

Vidare österut!

Jag är en lycklig person som har landet precis utanför knutarna. Några minuters cykelväg österut gör att jag hamnar mitt ute på landet med det vackra backlandskapet som böljar sig fram. Från Toftängen cyklar jag ut mot Bara men viker av i höjd med S. Sallerups by och tar höger mot Östra Kattarp. Och Ö. Kattarp höger igen in mot Kvarnby by, där Folkhögskolan ligger. Viker in mot gamla skjutbanan, som är helt borta idag, men där vi pepprade måltavlor när jag som 18-åring ryckte in på LV4 i Husie som så fint som Radargruppchef. Det du! Rundan blev ändå 8 km idag.










Jag hoppas att du får lite "aha, det vill jag själv se"-känsla.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...