fredag 15 mars 2019

Ingen Råååål syntes i Råån.

Ett snabbt beslut vid perrongen på Triangelns station igår gjorde att jag till slut hamnade vid Råån i södra Helsingborg. Helsingborg ligger fantastiskt vackert med många större naturområde inpå knutarna. Råån och Ramlösa Brunnspark i söder och Pålsjö skog i norra delen. Som Malmöbo avundas jag det, och av den anledningen hamnar jag relativt ofta uppe i Helsingborg och dessa fantastiska platser.


Nästan hela 1980-talet bodde jag i just Helsingborg, och de sista fem uppe väldigt nära Pålsjö skog. Den blev som ett andningshål för mig. Gick ofta ut dit och bara satte mig på en bänk och andades.
Så om du inte hittar din oas, sök upp någon av dessa platser i Skånes näststörsta stad.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...