måndag 4 mars 2019

Visset!

Om man vill vara lite kreativ, vad behövs då? En kamera kan vara bra att ha, och varför inte ta några blommor från de vissna bladen från tulpanerna i vasen? Mindes ju också att i garderoben finns fortfarande speglarna kvar från innan målningen av hallen kvar. Plockade fram tre av fyra rektangulära speglar som jag putsade upp (nu hjälpte det föga p.g.a. frömjölet från blommorna) och la den första på en plan yta, satte de andra två i en 90-gradig vinkel för att fånga upp blommorna från olika håll. Sen fram med en belysning som riktades rakt ner i vinkeln, och se, där är bilderna skapade av min kreativa förmåga.





Jag tänkte först plocka bort all frömjöl från bilderna, men varför det? De tillhör ju växterna . . .
. . . sista bilden en Phalaenopsis.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...