fredag 22 maj 2020

Nummer 6 av 10

Den här plattan minns jag exakt var jag hörde den första gången. I Eslöv fanns en radioaffär som hette Frekvens och låg vid Trekanten. Från början i de så kallade Malmö-husen. Sen flyttade dom till en annan lokal på Södergatan 17. Jag råkade komma in i affären då de testade ett par värstinghögtalare av märket AR eller möjligen JBL. Det var de två stora märkena på den tiden, även om jag själv valde ett märke som heter/hette BIC Venturi formula 4.
Nåväl, den här musiken strömmade ut ur högtalarna av en då helt okänd grupp för mig. Det var så hårstråna reste sig på armarna när första låten School började. I början av 1970-talet var det, ett par år in där. De representerade den melodiösa eran som de och några andra grupper gjorde (ELP, Camel, Steely Dan och några andra.



/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...