lördag 23 maj 2020

Nummer 7 av 10

Beatles! Dom kan jag inte ignorera i detta sammanhang. Just denna platta var den som hade en helhet från början till slut. Alla andra av deras plattor var mer eller mindre enstaka oliklåtande låtar sammalagda till en platta. Denna berörde mig allra mest. Många var spekulationerna varför Paul gick barfota på omslaget. Ok, det finns några andra skivor som också var tilltalande som Sergant Pepper . . ., Rubber soul, Something New och Magical mystery tour. Finns några till, men de skriver jag inte ner här. Om du tänker samla alla versionerna av denna, både LP och CD får du börja nu, för om cirka 650 stycken har du alla.



/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...