lördag 14 november 2020

Abandoned part 1

 Om man har ögonen öppna ser man mycket. Lite här och var kan man se övergivna hus eller annat som avslöjar att människan varit här. Kanske arbetat eller bott här. Några livsöden har det funnits som man inte kan se hur de varit, men att de varit. Jag har under årens lopp fotograferat på lite olika platser runt om i Skåne och något i Småland.

Jag börjar med Skrombergaverken i Ekeby strax öster om Helsingborg. Läs gärna lite om arbetsplatsen H Ä R!
















Nu är det över 5 år sedan jag tog dessa bilder där, och framöver ska jag visa er andra bilder som togs ung. 2 år senare men i andra lokaler på samma område.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...