måndag 2 november 2020

Dagen efter!

 I lördags var det ju Alla Helgons dag, med ljuständning på våra anhöriga och vänners gravar. Själv åkte jag ut till Kävlinge kyrkogård med min bror Hans, för att efter satta ljus och krans på farfars o farmors grav, där även min farbror Rolf ligger. Vi ställde även ett ljus på mina föräldras grav som är några gångar söder om. Vidare till Lackalänga kyrkogård som finns i Furulunds utkant. Där ligger min mormor och hennes föräldrar, Nils Mattsson och Johanna Hansdotter samt ena brodern Victor. Ett ljus för dom också. Krans hade min bror ordnat en vecka innan till både föräldrarnas och mormors gravar.

Så åter till rubriken, dagen efter gick jag ner till Husie mosse, som ligger precis nedanför Husie kyrkogård. På en bänk hade någon person som varit före mig satt ett ljus på en bänk. Min första tanke var, kan någon ha somnat in på denna plats tro? Nä, snarare så hade denna person ett ljus för mycket till lördagens besök på kyrkogården.




/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...