lördag 21 november 2020

Fly, fly away!

 Efter mötet med katten i förra inlägget så fortsatte jag vidare ut mot landsbygden öster om Malmö. Min tanke var att hitta rovfåglar som dels flög men också satt i buskar eller på lyktstolpar. Såg en aning tunt ut med det tills jag kikade lite snett till vänster vid cykelfärden. Något ljust satt där. Jo minsann, där var något som jag tror är en ormvråk.











Som du förstår "pumpade" jag iväg ett antal bilder i rask följd, och resultatet ser du ovanför. Innan dess hade jag gjort en inställning där kameran skulle följa ett rörligt mål i fokuseringen, och jag tycker den klarade det ganska bra.

Canon 6D mark II med ett Sigma 150-600 mms objektiv. Avståndet cirka 100 meter.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...