lördag 31 mars 2012

Elineberg - en del av Helsingborg

Min gode vän sedan många år Lalle bor i denna stadsdel i Helsingborg. Jag fick förmånen att hjälpa honom komma hit ifrån en annan del av stan som har ett mer känt namn, Fredriksdal.
Har gått fram  och tillbaka längs cykelbanan som löper i nordsydlig riktning genom grönområdet där. Tre bilder ska jag visa dig idag som kanske inte talar om hur det ser ut, men detaljer kan vara nog så intressanta tycker jag ...


Ett av höghusen vid Elinebergsplatsen

Intill skolgården

Cykelbanan söderut

Vid ett senare tillfälle ska du få se lite mer hur det "egentligen" ser ut där ...

/ Lars



Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...