tisdag 27 mars 2012

SAAB - Långt innan nedläggningen ...

Optimismen fanns en gång hos SAAB biltillverkare. De byggde en fabrik i Arlöv som snart blev för liten och trång, och troligen även otidsenlig. Då fick de av Malmö kommun en tomt i det som skulle komma att kallas Västra Hamnen för en billig peng. De byggde och snart var det inte lönsamt längre, så då lades den ner. Här kom sedan Malmö mässhallar att ligga.
Nu är hela rasket rivet på sånär en liten del som innehåller kontor och en matvaruaffär.







Som synes koncentrerar jag mig på de yttre utsmyckningarna ...

/ Lars



5 kommentarer:

DeSoto sa...

Sånt här gillar jag! Också... ;)

Tack/Ha det!

Camilla Alvén sa...

Bild nr 2 blir min favorit!

Ha det bra

Camilla Alvén sa...

Bild nr 2 blir min favorit!

Ha det bra

larsfotografier sa...

Det kan jag tänka mig ;-)

larsfotografier sa...

Hej Camilla, tvåan är också min egen favorit.

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...