söndag 11 mars 2012

Släktträff i Helsingborg ;-)

For upp till den stora staden Helsingborg idag söndag. Det berodde bland annat på att min vän Lalle skulle få skivan med alla bilderna från hans 70-årsfest som jag tog för en vecka sedan.
Eftersom han var förkyld så fick jag ta bussen vidare till Fredriksdalsparken och fånga lite miljöer och djur på bild.


Fredriksdalsparken







Linderödsgrisen

Vaksam get

En del vände ryggen mot mig ;-)

Här ser du några av mina "släktingar" från Fredriksdalsparken. De har införskaffat flera olika djurarter som mer eller mindre är utrotningshotade. Bland annat Linderödssvinen är det inte många kvar av.
För dig som ännu aldrig varit här, åk hit för en fin upplevelse bland gamla hus, djur och teater med Eva Rydberg.

2 kommentarer:

Matts sa...

Många "kuliga" bilder Lasse...Linderödsgrisen var verkligen vacker och geten har verkligen fått din uppmärksamhet.
Fredriksdalsteatern är väl vida känd bl a genom Nils Poppe.

larsfotografier sa...

Det stämmer, men nu är det Drottning Eva som regerar där ...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...