fredag 15 juni 2012

Abullahagen

Körde till Eslöv igår för ett handtag i mammas trädgård. Passade då på att besöka en liten oas i utkanten av stan kallad Abullahagen. Den ligger vid Felix industrier så man känner av maten då man går där.
Ganska så vildvuxet men med öppna vidder i vissa delar av området. Kor brukar beta av området, men denna dag såg jag dem inte.
Här finns en liten damm/sjö i ena änden av området som inte är mer än 38 ha, det vill säga 2 ha större än vad nationalparken Dalby söderskog är.












Bilderna visar på en del av vad man kan upptäcka här. Speciellt gillade jag att Sångsvanarna hade ungar. Har använt mig av ett Canon 100 mm macro-objektiv till alla bilderna.
Sjön heter Långa kärr...

/ Lars


1 kommentar:

Hans-Ove sa...

Du är fantastisk på att hitta platser som man inte vet att det finns. Och väl där hittar du mycket intressant. Fint jobbat!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...