lördag 30 juni 2018

Bilder jag tycker om.

För några år sedan stod det en artikel i Sydsvenska Dagbladet om en villa som fanns med redan på Baltiska utställningens tid. Precis innan 100 år sedan utställningen var, så uppmärksammades denna villa som nu huserade ute i Nordanå, precis på gränsen mellan Malmö och Staffanstorp. Den var i uselt skick. Matts och jag gav oss ut dit på vinst och förlust, och till vår glädje var det "fritt fram" att beträda "Baltiska villan". Vi var där vid två tillfällen.



Om det är något jag tycker om att fotografera så är det övergivna saker och platser. Det finns en plats ute i Europa som skulle varit riktigt kul att dokumentera, nämligen Vidampark i Dunaujvaros. Ett övergivet nöjesfält!!!

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...