lördag 9 juni 2018

Pictures I like, 20.

Motivet på bilden är tagen nere vid Sibbarps badstrand i Limhamn. Går du den sträckan idag finner du inte trädet. Sågades ner för något år sedan av någon anledning. Just denna bild gillar jag för framför allt färgernas skull. Det är egentligen tre olika bilder på samma motiv som skapat denna med teckning i hela registret. HDR kallas det för, High Dynamic Range, en metod som tar fram detaljer från både skuggor som den allra ljusaste delen i motivet.
Gjorde en canvas av den som nu hänger fint i mitt kök. Detaljrik med Köpenhamn som syns i fonden.



HDR kan göras på många sätt, men för mig är det enbart ett sätt att i första hand få fram detaljer så naturtroget som möjligt.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...