tisdag 19 juni 2018

Trädgårdsrunda i norväst!

Från min horisont är det nordväst. Rundan startade i Malmö med färd mot i första hand Landskrona. Det visade sig att just den platsen vi tänkt börja med var vid en tidigare runda, och inte i lördags som vi trott. Nåväl, fler destinationer var inbokade på listan där vi avverkade Härslöv, Vallåkra, Ramlösa, Mariastaden och till sist en villa precis intill Tinkarpsbacken i Helsingborg och slutligen Kulla Gunnarstorp. Troligen var detta första gången som slottsträdgården var öppen för allmänheten, och det tackar vi paret Trolle för.
Här följer en radda bilder i snabb följd utan förklarande text, och de är alla i svartvitt!!!

























I slutet av dagen tog vi oss till Domsten, denna lilla by som Nils Poppe bodde i tills sin död, för att hämta en bok min bror beställt av en vän. Avlutningen blev god då vi åt lite olika typer av fisk nere vid hamnen i just Domsten. Min rätt blev rökt makrill i vitlöksbröd, och det var minsann rätt rätt denna dag.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...