fredag 29 juni 2018

Hamlet´s castle!

En punkt till på min lista är nu struken. Att besöka Kronborgs slott innanför murarna har varit ett av mina mål under lång tid. Nu kom möjligheten att göra det, och ångrar inte något alls. Här hann vi se både lite skådespel, naturligtvis ur Hamlet, vad annars. Även högst upp i kanontornet, som man efter 145 trappsteg kom upp till, sen ner i de djupaste källarvalven som var knappt upplyst alls, och med "knutigt golv" var det en bedrift att hålla sig upprätt. Jag med mina 190+ fick huka mig ordentligt på vissa partier.
Sammanfattningsvis är ordet imponerande som beskriver allt.


























/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...