tisdag 25 december 2018

Den vita julen!

Prognosen om en vit jul var ganska så dyster. I papperstidningen av Sydsvenskan som kom på lillejulafton fanns följande rubrik. Då ska du tänka på att i Malmö där jag bor hade det kommit upp emot 10 cm snö natten till den 23:e december.



Rubriken pekar på en 0-procentig chans, men se hur det blev.









Oerhört vackert i mina ögon när snön ligger vit. Det blir på något sätt lugnare och tystare att röra sig utomhus då den ligger där i princip orörd.
Idag när jag skriver detta så är det barmark åter igen.
Märk väl att bara 20 km söder om Malmö, i Höllviken var det barmark på julafton, så rubriken funkade i alla fall där.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...