lördag 1 december 2018

Tänk vad bilder väcker minnen!

Från ungefär oktober 1973 och fram till maj 1979 jobbade jag på denna firma i centrala Eslöv. Tramo heter den och tillverkade bland annat svetsar. Min uppgift de första åren var att reparera elmotorer, det vill säga linda om dom som brunnit. På första bilden ser du Kjell och Bengt, två bröder på arbetsplatsen. Andra bilden Kjell i förgrunden och längst bort i lokalen ser vi Bertil, en av "Bertilarna". Båda hade samma efternamn. Dan heter den unga killen på bild tre, som sedemera blev socialassistent.






De två sista bilderna är det Lennart i den blåa rocken. Tänk att jag minns namnen på så pass många ändå. Det är ju 39 år sedan jag slutatde där . . .
. . . och jag skulle kunna nämna om bowlinglaget som chefen skapade, där alla på firman fick vara med. Gratis klot, skor, träningstider mm. Inte dåligt för en firma med cirka 20 anställda.
Vid en tidpunkt arbetade två andra bröder där, som jag många år efteråt upptäckt är släkt med mig, på långt håll visserligen.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...