torsdag 17 januari 2019

Funderingar fram och tillbaka

Fotografering är ju som bekant en hobby jag har sedan massor av år tillbaka. Det började redan i början av 1970-talet då min första riktiga kamera var en östtysk Praktica TTL (tror "efternamnet" var TTL, möjligen en Super TTL). Sedan dess har mitt fotograferande varit en massa spridda skurar inom olika motivområden. Där beundrar jag min kompis sätt att fotografera på, han kör nämligen samma linje alltid och hittat sitt sätt att dokumentera framför allt område och sträckor i vår natur.
Min fundering senaste tiden har varit om jag med mina spridda skurar kan åstadkomma något genom redigeringen istället. Här nedan är kanske en linje som kan funka . . .







Att helt enkelt göra bilderna mer konstnärliga. Och i en snäv gråskala med nästan enbart svart och vitt.
Vad tror du?

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...