lördag 26 januari 2019

Jag tror vi kör lite vintermotiv!

Det är lika så bra att köra lite fler vintermotiv nu vi väl har vitt ute. Jag fick ett oväntat besök under förmiddagen idag då en bekant från Eslövs-tiden dök upp med sambo. De vandrade på en del av Skåneleden med start vid Kölnans kolloniområde strax utanför Malmö, på väg mot Bara.
Inspirerad av det satte jag mig på min cykel strax efteråt och for ut mot Bara via samma väg de gått. Nådde ut halvvägs mot Mölleberga innan jag vände. Backarna och halkan gjorde mig tveksam till att cykla hela den rundan.
Här lite utvalda bilder från dagens färdväg.

















Less is more, så säger man om det i en bild är lite information men ändå tilltalande. Ett par av bilderna har detta i sig, tycker i alla fall jag.
Här nedan kan du se min cykelväg.



/ Lars

2 kommentarer:

CG sa...

Otroligt fina, rena, svartvita bilder. Perfekt i kvadratiskt format. Hasselbladlikt!

larsfotografier sa...

tack för dina fina ord. Värmer!!! Jag försöker lägga in nya inlägg minst en gång i veckan. Så jag hoppas det blir fint för dig även framöver.

/ Lars

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...