söndag 13 januari 2019

It was five years ago!

Idag för 5 år sedan gjorde Matts och jag en "Skåneresa" med kamerorna i allra högsta hugg. Fast redan innan vi drog iväg vandrade jag ner till min mosse, eller snarare grannskapets lilla tallskog. Den ligger precis där LV4 en gång hade en skjutbana, en plats jag sköt med k-pist på 70-talets dagar inne på just LV4.
Anledningen till mitt snabba och korta besök där just då var den magnifika soluppgången. Se själva. Förhoppningsvis kan du också se det hela genom mina bilder.






Bilderna tagna med en Canon G1X.

När vi sen kom iväg hamnade vi på en mängd olika ställen på "Västerlen", eller Söderslätt som den egentliga benämningen är. Innan dagens ände hamnade vi vid Häckeberga kvarn, en ruin efter en vattenkvarn intill Höje å. Nästa bild därifrån.


Naturligtvis följde ju min Canon 60D med på samma resa, och här ett ex. från den.
Tänk vad 5 år går undan, eller vad säger du?

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...