tisdag 1 januari 2019

Året som gick!

Då så har vi hunnit in på ett nytt orört år, ett år som vi kan pussla med som vi vill. I alla fall har nog en hel del av er börjat fundera på vad som ska förändras, och kanske redan har det gått i stöpet.
Försökte hitta några bilder från var månad under 2018 som kanske speglar både mig själv som väder och vind. Vem minns inte den heta sommaren, men vem minns att det var ganska så kallt bara några månader innan?

Länge har jag längtat att få ta bilder på en Kungsfiskare, och i Kristianstad fann jag den. Om jag kommit några timmar tidigare skulle även Uttern fångats på bild.

Lalle och jag åkte från Kävlinge station mot Lödde, och steg av mitt emellan. Vandrade ner över Kävlingeån och upp i Furulund. En fin liten sträcka minsann.

Vadan detta? Det är skulpturen på Triangeln som frusit till rejält i mars. Minns du den kalla månaden?

I april vandrade jag på en stig mellan Pålsjö skog och Mariastaden i norra Helsingborg. På vägen mötte jag denna klump av paddor. En boende sa att på kvällarna var där tusentals av dom gående över vägen mot en damm.

Maj, då är det en grön månad

Näckrosen blommar i en av dammarna på Bulltofta rek-område.

Fåren håller ordning ute på Husie mosse. Gissningsvis ett femtiotal får betar av ett stort område och håller nere växtligheten.

En runda till Brösarps backar är aldrig fel.

Fick för mig att köra lite stilleben denna månad.

En skön vandring får man längs Bunkeflo ängar.

I november var det en ljusfest på Sofiero slottsträdgård. Många häftiga upplevelser där. Håll ögonen öppna så kanske även du kan ta dig dit i år.

Julskyltning, då ska det väl vara snö? 2018 var det även nederbörd, men i form av regn.
Med dessa bilder hoppas jag att både ditt och mitt år som kommer ska bli ett fantastiskt sådant.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...