söndag 12 februari 2012

FotoTRISS - Tema "Så här ser det ut där jag är"

Bilderna jag lägger ut i trissen visar hur det såg ut igår nere i inre hamnen i Malmö. Skulle jag tagit dem i skrivande stund så skulle det varit en vit hinna på marken, eftersom det snöat lite grand efter midnatt.
Nåväl, det är lite mörkt att ta nya bilder nu, så varsågod, här är mina tre bidrag...





Här på Hjälmarekajen har hänt mycket de senaste åren. Det är där som högskolans gröna Orkanen byggts, d.v.s. de två översta bilderna.
På bild tre ser du Malmö kogg i mitten av bilden och smörkontrollen strax bortom. Jag skulle inte uppmana dig att gå över på isen, tror inte den är speciellt stark för tillfället.
Dessutom rekommenderar jag dig att se på övriga TRISS-bidrag här!

/ Lars



Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...