fredag 26 juli 2013

När dimman lättar

Idag skriver vi den 26 juli 2013. Denna dag var det dimma i nejden på tidiga morgonkvisten.
Vaknade vid 04:30 på ett ungefär, och kikade ut där dimman visade sig. Det hade börjat ljusna och vinden var knappt synlig. Sagt och gjort, på med paltorna och hängde kameran över axeln. Ut i Guds gröna natur med glädje över den korta del jag kunde se.
Kom ut på fältet mellan LV4:as gamla område och Kvarnby, fortfarande dimmigt.
Det som slog mig mest var att inte ett ljud hördes, varken från inre ringvägen eller den yttre. Jag bor cirka 2 km från var och en av dem. Bara det en upplevelse, att inte ens höra fåglarna.



















Som du ser en hel hög med bilder, men här tycker jag det inte gör något att det är många, eller hur?
Rådjuret, eller rådjuren överraskade jag cirka 500 meter från min bostad. Sett dem längre bort förr, då borta vid Husie kyrka.

/ Lars

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vackra bilder!

Camilla Alvén sa...

Underbart! Får mig att längta ännu mer efter hösten och tidiga foto-promenader.
Ha det bra

larsfotografier sa...

Tack S-A för det :-)

larsfotografier sa...

Härligt Camilla, visst är en tidig höstdag något av det bästa man kan uppleva, eller hur?
Ha de!

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...