fredag 12 juli 2013

Norge - en gång i tiden.

Under ett antal år på 70-talet åkte jag och bl.a. Janne upp till Norge. Även Sveriges nordliga del besöktes under den perioden. Norge, ja vad ska man säga om det landet. Ett underbart vackert landskap mötte oss på de flesta platser som vi kom till. Kan säga att den enda del jag missat är den väster om en linje från Oslo och Trondheim, men annars är det mesta avbetat under åren. Vackrast var nog när vi åkte upp till en ort som heter Skibottn via svensk-finska gränsen för att komma in i Norge det hållet. Längs hela vägen från svenska gränsen och uppåt hade vi en fors rinnande längs vägen. Mycket häftigt må jag säga. Tyvärr inte hittat några bilder därifrån, men några andra från Norge ska jag visa er.

Saltstraumen nära Bodö

Norges landskap ÄR vackert!

Minst sagt!

Minns inte stadens namn.

Mudderverk vid de vackra snöbetäckta bergen
Ju mer jag scannar in bilder, ju mer minnen dyker upp. Så var ska detta sluta? ;-)

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...