fredag 3 juli 2020

Katsukawa Shunsho, 1726-1792

Sigillet avslöjar att detta är en Katsukawa Shunsho. Han levde mellan 1726 och 1792. Denna typ av konst var vanlig då med den svängda bakgrunden, och vad jag förstått var han inte ensam om att använda den. Jag gillar den.


Den kom in ägo för några år sedan efter ett besök i en loppis-butik. Kostnaden för den blev 20 kronor. Under många år har jag gillat asiatisk konst, främst då från Japan och Kina. Skickade in bilder på den till en auktionsfirma för bedömning, men de var osäkra på om den var från 1700-talet eller kanske en kopia från 1900-talet. De vill se den i verkligheten.
Läs gärna om konstnären KATSUKAWA SHUNSHO här

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...