torsdag 9 juli 2020

Konsten i mitt hem 2.0

Igår la jag in några bilder på tuschteckningar gjorda av Anders (Steen?), och idag blir det en annan som är 20 år äldre. Den föreställer Nikita Chrusjtjov och, ja vem skulle han rensa ut som blev kvar? Troligen är det Molotov som syns bakom Nikita, och som aldrig följde med gräsklipparens vassa kanter. Gissar att tavlan ska påminna om hur Molotov, Malenkov och Kaganovitj försökte med en kupp mot Nikita när han var på resa i Finland. Jag är ganska säker på att det är Anders Steen som gjort denna, daterad 1962.


/ Lars

1 kommentar:

larsfotografier sa...

En rättelse, Anders Sten ska det vara, alltså bara ett e i efternamnet.

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...