tisdag 21 juli 2020

När allt är svart och vitt!

För ganska många år sedan var jag ute på konstrundan nere på Österlen. Den du vet som är på långfredagen och en vecka framåt. Där är många talangfulla konstnärer som lockar med sina alster. Just denna gång var vi av en händelse i Ystad för att kolla in några konstnärer, och passerade då en som vi kanske inte tänkt oss. Vilken tur för mig att kosan styrde ditåt, för där inne fann vi konst av Torsten Ridell. Jag fastnade direkt för hans konst, och så är det än idag.
Dessa tre verk är inspirerade av konsten jag såg där.




 Ja, vad tycker du?


Några raka streck och några med andra hjälpmedel.


Dessa har jag förstärkt det svarta i datorn, men ska försöka finna svart färg som täcker bättre än tuschen jag använt.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...