måndag 21 december 2020

När inspirationen anlände.

 Härom dagen hade jag egentligen ingen lust att ta med kameran på min lilla promenad, men gjorde det ändå. Vissa dagar är ju trots allt sådana. När jag har den känslan från börjam är det ganska säkert att bilderna som blir tagna den dagen tenderar att likna alla andra bilder jag tagit.

Men nu kom inspirationen smygande i takt med att dimman tilltog.






Den utrustning som följde med var Canon 6D mark II med objektivet Sigma 150-600 mm. Kanske inte det allra bästa jag har, men fullt acceptabelt med lit efterusteringar i bilden. Sen använde jag NIK Software silver efex för svartvita behandlingen.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...