söndag 27 december 2020

Solen gick upp, och den gick ner

 För några dagar sedan var jag uppe före tuppen och upptäckte att denna morgon kommer att bli vacker. Jag ångrade mig inte att följa ingivelsen denna morgon, att försöka fånga solens första strålar.

Rakt ut till Husie mosse och föreviga det hela.






Till min hjälp hade jag Canon M50 med ett Sigma 30 mm på kamerahuset. Stjärneffekten på sista bilden är inte ditlagd i efterhand.

Senare på kvällen efter jag och min vän Matts Rydén besökt först Bjärred och långa bryggan, så efter några timmars paus åkte vi ner till sjukhuset i Malmö och Anonymouse nyaste skapelse.

Ok, det var solnedgånge som jag också proklamerade i inläggets titel. Från sjukhuset åkte vi hemåt och stannade till vid gamla skjutbanan på Husie mosse, en gång i tiden övningsfält för LV4 som ligger intill Husie kyrka.





Ofta har kvällshimlen en annan karaktär än morgonhimlen har. Båda har sin vackra sida.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...