söndag 25 februari 2018

När solen gör sig påmind!

Nu börjar tiden då människan åter igen tar sig ut från sina små krypin. Så gjorde jag, och turen blev Västra Hamnen i Malmö, igen! "Gamla" byggnader lyser i ljuset, och gammal i detta hänseende är cirka 17 år. Så längesedan var det som BO01 såg dagens ljus, och med de första bostadshusen här ute.
Kockums varv hade omkring 5000 arbetare som mest, men idag är här runt 10000 arbetsplatser varvat med alla bostäder som poppat upp, och som fortfarande poppar upp.







Jag tar mig, som sagt, gärna hit då och då. Stressen avtar ganska snabbt och harmonin blommar upp.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...