onsdag 7 februari 2018

Vid kustlinjen!

Som jag skrivit vid tidigare tillfälle så är Västra hamnen ett av de ställen jag ofta återkommer till. Och som så ofta förr tar jag buss 7 och hoppar/går av vid hållplatse Öresundsparken. Denna park sträcker sig längs Ribersborg från i höjd med Ribersborgs kallbadhus och norrut till Turbinen. Det sägs att Kungsfiskaren synts till här, men jag har i alla fall inte stött på den.
Härifrån vandrar jag ut på hundrastplatsen alldeles intill nakenbadets avgränsande vita stenar. Vidare in mot Västra hamnen och det som var BO01 en gång.
Idag var det inte så många vovvar där, inte som en helgdag då det vimlar av dem.
I bilderna nedan försöker jag plocka ut lite annorlunda vinklar, på en del av dem, andra mer vanliga . . .












/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...