måndag 28 maj 2018

Bilder jag gillar, 2

Skrot? Vad skulle vara så speciellt med den då? Ja egentligen kan jag nog inte peka på vad som gör bilden i mina egna ögon, men tror att det är kombinationen av det förgängliga och det nya. Bilen, en "folkavagn" har gjort sitt medan det spirar ny växtlighet precis vid dess "fot". Jag undrar hur stor skillnaden är idag nio år senare? Redan då talade jag med en herre som också var på platsen enbart för att fotografera de gamla bilarna i skogen, och han sa att det var betydligt färre detaljer bland skrotet än vad det varit innan. Tjuvar har plockat bort många små detaljer som navkapslar, rattar, emblem mm, mm.



Jag vet inte vad du tycker, men på något sätt är bilden vacker.

/ Lars

Ps. Detta är inlägg nummer 1000!!!

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...