onsdag 2 maj 2018

I min oas Pålsjö skog

Förväntningarna på hur långt våren kommit i skogen hade jag inte så stora av. När jag väl kom dit var det uppenbart att bokskogen var som skönast nu vid just denna säsong. Var årstid medför något extra var och en.
Lalle och jag tog och åkte med buss nummer 6 från Knutpunkten i Helsingborg ända ut till ändhållplatsen Kungshult. Skogen börjar direkt intill detta gamla sjukhem i allra nordligaste Helsingborg.
Jag blev faktiskt lite deorienterad i början. Trodde att jag kunde säga på direkten på vilket håll Sofiero slott låg, men jag satt fingret cirka 90 grader fel.
Men vi hittade tillbaka till rätt spå och hamnade intill Sankta Maria som var mentalsjukhuset i  Helsingborg, där vi åkte in och intog en god måltid på Wok On Fire.













/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...