söndag 20 maj 2018

Innan det smäller!

2018 års Lundakarneval är igång. Funderade på min första jag besökte, och det bör varit för 40 år sedan, 1978. Första minnet från den gången var att framför mig stannade en orkester upp, och la sig ner på marken medan de spelade, för att resa sig på en given signal och fortsätta marschera spelandes hela tiden. På samma karneval såg jag Stellan Sundahl gående in på festivalområdet på Lundagård intill Domkyrkan. Sen har jag nog besökt varje festival/karneval sedan dess. Första gången med kamera var 1998.
Dagens inlägg är baserat på folk i vimlet, och andra som förbereder sig inför tåget.























Förväntningarna var stora hos de flesta. Spänningen steg då de fyra ridande poliserna talade om att nu och här börjar karnevalståget år 2018.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...