torsdag 31 maj 2018

Urblekt men med gammal look.

Laddade upp cykelbatteriet till max och cyklade ut på vinst och förlust. En av de varmaste dagarna var det, och tur att jag hade hjälp att driva fram cykeln. På kartan längst ner ser du färdvägen med en siffra för var plats jag lagt upp en bild från. Klicka på första bilden så får du den i större upplaga, klicka vidare i bilden och nästa kommer fram.

Ett hus som står och förfaller mitt inne i Malmö. Saturnus gamla fabrikslokal vid Lantmannagatan/Ystadgatan

En av Malmös mesta kända platser, Möllevångstorget med sin torghandel.

Kronprinskomplexet med höghuset till höger.

Också en välkänd plats i Malmö, Ribban eller Ribersborgsstranden som den heter.

Mindre känt i Västra Hamnen, kombinerad bostadshus med hotellverksamhet.

Inre hamnen, nästa stora bostadsområde i Malmö

Inre hamnen

Scandic hotell ute vid Segebadet i Malmös nordöstra utkant.

Risebergabäcken vid Valdemarsro

En kartbild förklarar var jag körde och var bilderna togs någonstans. Cykelrundan blev cirka 35 km.


Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...