tisdag 8 maj 2018

I brist på annat!

Femton år går fort. För femton år sedan hade jag använt min (då) nya digitala kamera på hela 3 Mpixlar, en HP 715, bara några gånger. Dessa bilder från det område som idag heter Dockan, och Västra hamnen med en lite annorlunda huskoncentration än dagens. Mycket var på gång redan då, men man kunde ju se lite mer av omgivningarna var man än stod.

Turning Torso reser sig

Mycket har förändrats idag. Hela SAAB-fabriken är borta.

Som en solitär.

En tillfällig plats att sola och schilla på, Dockans botten som idag är lagt under vatten

Sigmas kontor som var lite ensamt då.

Folk gillade det i alla fall.

Iläggsplats för båtar.

En syn jag fångat många gånger under årens lopp, med T T i olika byggetapper.

Om femton år på andra hållet, då är jag nästan sjuttionio år. Om jag då lever . . .

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...